10. veebruar 2013

Kodulehe uudised

Aegajalt ma vaikselt täiendan ka oma teist kodulehte. Viimati sai lisatud harjutuste kompleksid ja kujundatud ümber lugemisnurgake. Aegamööda see leht täieneb veelgi, mõtteid ja plaane on juba omajagu.

Viidete alla lisasin Antonia Orfieldi artikli, kus ta kirjeldab seda, kuidas tema lühinägelikkusest jagu sai. Ma otsin ikka ja jälle konkreetsete inimeste konkreetseid lugusid sellest, kui kaua võtab nägemise kordasaamine aega. Sest mulle tundub, et mul läheb kole kaua aega selle asjaga. Või siis olen kole kärsitu. Kui nüüd asjale teisest küljest vaadata, siis peaks ju vaatama ka seda, kui kiiresti nägemine halvenes. Mulle tundub, et mul toimus see umbes kiirusega üks diopter aastas, või midagi sellist. Peaks kõik vanad prilliretseptid kokku koguma, saaks parema ülevaate, aga mul pole neid enam alles. No ühesõndaga, kui halvemaks läks 1D aastas, siis paremaks hetkel läheb ju ka enamvähem samas tempos.

Tagasi artikli juurde. Autor kirjeldab värvikalt, kuidas tema maailm muutus ta silmade ees aina kitsamaks ja lamedamaks, mida tugevamaks muutusid prillid. Kuidas ta prillidega võis näha leherootse eemal kasvava puu lehtedel, kuid ei suutnud tajuda, kui kaugel see eemal on. Kuidas ta niimoodi ajapikku prillide tugevnedes kaotas ruumi sügavuse tunnetuse. Ükski asi, mida ta nägi, ei asunud seal, kus ta arvas seda asuvat, vaid hoopis kas kaugemal või lähemal. Püüdsin meenutada enda kogemusi, aga päris nii hulluna ma oma maailma küll ei kirjeldaks. Jah, prillid moonutavad, eriti klaasi ääred, mis muudavad ruumi kumeraks, seetõttu tuleb alati pea keerata otse vaatamise suunas. On tõesti juhtunud, et trepist käies, juhul kui otse jalge ette ei vaata, teevad jalad kummalisi samme, sest aste ei ole päris seal, kus paistis. Aga muidu ma vist harjusin ära selle asjaga.

Edasi kirjeldab autor oma teekonda nägemise taastamisel. Alustades ligi -4-st kulus tal kokkuvõttes selleks 7 aastat, millest vaid viimased kuus kuud tegi sihipäraseid harjutusi. Enne seda kasutas ta vaid järjest nõrgemaid prille, ajapikku nendega kohanedes. Lisaks jälgis oma toitumist, töökoha valgustatust, pööras tähelepanud õigele kehaasendile ning tegi regulaarseid jalutuskäike õues.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...