24. märts 2013

Ajalugu

Mul ei ole alles kõiki prilliretsepte ja ma enam ei mäleta kui kiiresti mul silmad halvemaks läksid. Aga aeg-ajalt tuleb tahtmine seda teada. Alustasin oma ajalooliste andmete kogumisega. Ehk on neis prillipoodides, mis tänaseni tegutsevad, minu andmed säilinud, vähemalt sellest ajast, kui arvutid kasutusele võeti. Varasemate andmetega ... noh, saab näha. 

Eks ma hakkan seda nimekirja siin täiendama, hetkel sai alustatud niimoodi.

2001.a.
prillid: OD -6,25 OS -7,25 cyl -0,25 ax 30 PD 36,0/34,0
läätsed: OD -6,0 OS -6,0 dia 14,2 BC 8,6
 
2006.a.
prillid: OD -5,5 OS -6,75 cyl -0,5 ax 5
Sel korral ma palusin natuke nõrgemad prillid välja kirjutada. Õnnestus.

2007.a.
prillid: OD -5,5 OS -6,75 cyl -0,5 ax 5
Retsept on täpselt sama, mis aasta varem. Seda korda ma mäletan, kuna vanad prillid sobisid, siis tehti uued vana retsepti järgi. Need on need prillid, mida ma viimati kasutasin. Kõige uuemad.

2011.a.
läätsed: OD -5,5 OS -6,5 
Neid läätsesid ma kanda ei saanud. Siis olin juba mingisuguste harjutustega alustanud ja läätsed olid liiga kanged.  Olin pärast hirmus pahane selle optometristi peale, kes uuris mu eelmist läätseretsepti ja kirjutas uued samasugused. Silmad kontrolliti küll ka üle, aga ju siis ei olnud tema arvates vahe väga suur.

Üks põhjus, miks ma neid vanu prilliretsepte taga ajan, on see, et ma tean, et mu astigmatism on aja jooksul muutunud. Nimelt just see kalle (axis), mis suunas silm (sarvkest, lääts või mis iganes) on lopergune. Ma tahan siin midagi tõestada selle kohta, et astigmatism ei ole püsiv, ei ole jääv ja ei ole loomulik ja ei ole silma omapära. Pigem panustan sellele hüpoteesile, et astigmatism on põhjustatud prillidest endast. See on prillikandmise kõrvalhäht! Ka Ždanov arvas sedasi. Leo Angart ütleb, et astigmatismist on tavaliselt kõige lihtsam lahti saada ja sellest tulebki silmade taastamisel alustada. Mõnikord kaovat see juba paari tunniga. Astigmatism teeb nägemise hägusaks, tekib topeltnägemine ühe silmaga vaadates. Paha, paha, paha. Aga üldse mitte nii lootusetu kui see mulje, mis astigmatismist on loodud.

2 kommentaari:

  1. Minu laps sai aasta tagasi prillid. Oli siis 6-aastane. Sai küll plussprillid ja ühel silmal ka astigmatism. Sai käidud kahe erineva arsti juures - kaks kuud oli vahet. Üks tulemus oli pluss 0,75 ax 65 ja teine miinus 0,5 ax 160. Nüüd viimases kontrollis oli astigmatism 0,25, kraadi kahjuks ei tea. Igaljuhul paras müstika. Ja 0,25 pidi väga paljudel inimestel olema ja ei sega nägemist.

    VastaKustuta
  2. Õnneks on 0,25 tõesti üsna vähe ja väga palju nägemist ei sega. Kuna aga ax muutub, siis julgen oma praeguste teadmiste taustal väita, et see on tekkinud silmade liigsest pingutamisest, valedest nägemisharjumustest või halbadest prillidest (halvasti määratud või ebatäpselt valmistatud), mistõttu ei tohiks seda klaasidesse panna, sest see ainult süvendaks astigmatismi.

    VastaKustuta

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...