23. märts 2013

Vanad prillid

Otsisin välja oma vanad prillid, et lasta üle vaadata, kas mõnda neist saaks korduvkasutada, et ainult klaasid välja vahetada. Tegelikult neid prille väga palju ei olegi, sest vahepeal käisin väga pikka aega ainult läätsedega ja vanal vene ajal oli veel kombeks olemasolevates raamides klaase vahetada. Pildil on näha varu, mis sahtlitest välja tuli, ühed peaks veel kuskil peidus olema. Ei usu, et ma nad ära olen visanud, ehk on lihtsalt kadunud.

Need suured ümarad olid vist mu esimesed. Neis on mingil ajal kindlasti klaase vahetatud, seega praegu peaks olema midagi -3 või -4 vahel. Vähemalt tundub nii. Vahest kasutan neid kodus, kui vaja midagi vaadata, läätsesid ei hakka ju väikse asja pärast panema. Üldiselt hakkavad need prillid mulle varsti parajaks saama :) Probleem on muidugi selles, et selliste jubedate vanamoodsate öökulliprillidega ei julge välja minna. Täitsa kohutav, mismoodi nad välja näevad, kas tõesti oli see kunagi normaalne... Muidu võtaks nad kohe käiku ja ei jauraks enam uute prillide teemal.

Täna käisin siis Eesti Optiku poes neid raame näitamas (välja arvatud neid suuri ümmargusi loomulikult), et kas on võimalik klaase vahetada. No tegelikult läksin kindla sooviga lasta seekord silmad ära kontrollida ja siis need prillid ükskord ometi ära tellida. Nädal varem käisin küsimas ja siis öeldi, et optometristi juurde pole vaja aega kinni panna, võtke raamid kaasa ja tulge lihtsalt kohale. No ma siis nüüd läksin. Hommikul võimlesin silmad ilusti ära ja tegin palmingut pikalt ja üldse hoolitsesin, et silmad oleks nii head kui võimalik.

No alustasime siis vanade raamide ülevaatamisega. Rõhutati muidugi, et sellisel puhul raamidele mingit garantiid ei anta jne. No see selleks, keegi millegi eest vastutada ei taha, teame juba. Aga vähemalt niipalju selgitati, et plastikraamidesse olevat kõige raskem uusi klaase sättida, seega need jätaks kõrvale. Minu üllatuseks sobiksid need jõhvist äärtega raamid isegi kõige paremini. Teised metallraamid oleks ka head, aga neil olevat kruvisid vahetatud (tõesti võis olla) ja sellepärast need kõige paremini ei sobi. Teenindaja käis ja kontrollis kõikide prillide tugevused tagaruumis üle. Ausaltöeldes jäi mulle selgusetuks, milleks see vajalik oli. 

Minu silmade kontrollimiseni me igatahes ei jõudnudki. Kuna nad niisama silmi ei kontrolli, see teenus on kättesaadav ainult prilliostjatele, siis ma loobusin, kui sain klaaside hinnad teada ja natuke järgi mõtlesin. Klaaside paar maksab 81 ja midagi sente ja tööraha on 19 eurot. Hmmm... Prillikandmine ei ole odav lõbu, ma tean. Aga kuskil oli hiljuti pakkumine 35 euro eest raamid koos klaasidega. Peab uuesti vaatama seda asja. Ja siis on ju veel ka Zenni Opical, ka palju odavam, isegi koos transpordikulga.

Pärast viskasin pilgu peale veel ka polikliinikute silmaarstide vastuvõtu järjekordadele. Huvitaval kombel on Lasnamäe polikliinikus aega võimalik saada juba lähipäevil. Mõni aeg tagasi kui uurisin, siis oli kõige lühem ooteaeg Magdaleena polikliinikus, aga see ka mitu kuud. Kui mu aeg ükskord kätte jõudis, siis tuli välja, et ma pean sel päeval kindlasti sõidus olema ja ei jäänudki muud üle, kui tühistada.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...