18. oktoober 2013

Uued läätsed

Suurem kriis hakkab vist läbi saama, juba ma viitsin vähemalt kirjutada. Harjutusi pole teinud, ei hakka varjamagi.

Võtsin kasutusele uued läätsed: -3,25 ja -4. Need on nüüd siis kumbki veerandi võrra eelmistest nõrgemad. Mitte et ma liiga hästi vanadega näeksin, lihtsalt sunnin oma silmi tööle. Selline meetod on mõnede inimeste puhul töötanud, mõnede puhul mitte, minu puhul vist õige natuke.

Esimese hooga muidugi tundub, et ei näe hästi. No ega ma tegelikult ka ju väga hästi ei näe, 20/50 või 20/60 rida tabelist (pilves sügisilm, natuke tehisvalgust), aga sellest peaks täielikult piisama igapäevaelus, et peaga vastu seina ei jookse või trepist alla ei kuku. Andsin endale aru, et suurim probleem on psühholoogiline, palju see veerand dioptrit vähem siis ikka muudab, pealegi kõigub silmanägemine päeva jooksul loomulikul moel oluliselt suuremas vahemikus. Pärast sellist teadvustamist oligi huvitav jälgida, kuidas ilma otseselt vaadata soovimata paistis näiteks majanumber  kõrvalmajal täiesti loetav, samuti bensiinihinnad eemal tanklas. Kui sihipäraselt vaatama hakkasin, ei olnud kõik sugugi nii selge. Oskan sellest praegu teha ainult sellise järelduse, et ma pingutan vaatamisel oma silmi ja see takistabki mind nägemast. Vaja õppida lõdvestama. See on täpselt see, mida ma teistele alati räägin...


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...